Či už ide o početnú občiansku iniciatívu brojacu proti výstavbe rizikovej spaľovne v meste alebo malú skupinku ľudí presadzujúcu obnovu detského ihriska, úspech ich požiadaviek do veľkej miery závisí aj od schopnosti strhnúť verejnú mienku na svoju stranu. Málo skúsení občianski aktivisti musia neraz čeliť omnoho mediálne zdatnejším a finančne podkutejším politikom a investorom, a preto nezriedka ťahajú za kratší koniec. Okrem obsahu svojich posolstiev sa preto musia sústrediť aj na formu kampane, ktorá im môže pomôcť zasiahnuť a presvedčiť čo najpočetnejšiu skupinu spoluobčanov. Popri osobných stretnutiach sú čoraz efektívnejšou formou komunikácie aj posolstvá zdieľané formou videí alebo statusov na sociálnych sieťach. Na nasledujúcej dvojstránke sme preto zhrnuli základné zásady efektívnej online komunikácie, na ktorých sme sa v júli 2019 zhodli so štyrmi desiatkami občianskych aktivistov z celého Slovenska na seminári Transparency Verejná kontrola miestnej samosprávy v Liptovskom Jáne.

 

Základne zásady efektívnej … by Transparency International … on Scribd