Menu Zavrieť

POLITICKÉ ONLINE KAMPANE V STREDNEJ EURÓPE: DIVOKÉ A ČAKAJÚCE NA REGULÁCIU

V uplynulých mesiacoch sme v Transparency spolu so zahraničnými partnermi sledovali politické kampane v prostredí štyroch stredoeurópskych krajín. Zlepšenie kritickej situácie má priniesť nová európska legislatíva, ktorej cieľom je vytvoriť jednotný trh pre politickú reklamu v Európskej únii. Pravidlám, ktoré majú začať platiť pred budúcoročnými eurovoľbami sa budú musieť podriadiť všetky internetové platformy.

Viac o prostredí online politických kampaní vo Vyšehradských krajinách sa môžete dočítať v publikácii nižšie.


Názov: Political Online Campaigns in Central Europe
Autorstvo: Michal Piško, Ľuboš Kostelanský, Ján Ivančík, Noémi Fanni Molnár, Sándor Léderer, Robert Lech, Sylwester Oracz, Michal Škop
Téma: politická reklama
Anotácia: The project “Making political finance and advertisement in the Visegrad region more transparent”, supported by the Visegrad Fund, maps shortcomings and unfair practices in the field of paid online political advertising in the Central European area. It plays an important role in shaping public opinion, influencing the behaviour of voters and, ultimately, in shaping the democratic process. The project was implemented in the period from May 2022 to June 2023 by four non-governmental organizations – Transparency International Slovakia, Political Accountability Foundation Poland, Whom to vote Czechia and K-Monitor Public Benefit Association Hungary. This report summarizes the results of their work, building on an interim report from December 2022.
Rok vydania: 2023
Vydavateľstvo: Transparency International Slovensko
Počet strán: 45
Jazyk: anglický
Kľúčové slová: online political campaign, Visegrad countries, EU regulation